Siirry pääsisältöön

Motivaatio - tietoisku


Varmasti jokaisella motivaatio liikkumiseen ja terveellisten elämäntapojen ylläpitämiseen on joskus hakusessa. Tässä sinulle muutama hyvä vinkki, joilla voit löytää motivaation liikkumiseen ja/tai pitää sitä paremmin yllä. 


Listaa ajatukset näistä kysymyksistä paperille:

  •     Mikä on sinulle tärkeää?
  •     Mitä arvostat elämässä?
  •     Mikä motivoi sinua liikkumaan?
  •     Pohdi kuinka säännöllinen liikkuminen tukee arvostamiasi asioita

Etsi sisäistä motivaation lähdettä, sillä se on yleensä pitkäkestoinen ja pysyvämpi verrattuna ulkoisen motivaation lähteisiin. Sisäisessä motivaatiossa ihminen toimii omasta tahdostaan ja kokee iloa ja tyydytystä toiminnastaan. Toiminta koetaan arvokkaana, kun taas ulkoisessa motivaatiossa toimintaa ohjaavat palkinnot ja rangaistukset.


Priorisoi säännöllinen liikkuminen etusijalle. Pienin tavoittein pyri tekemään liikkumisesta säännöllistä ja sitä kautta tapa. Tee tavoitteistasi riittävän helppoja, jotta tunnet itsesi onnistuneeksi joka päivä. Aloita esimerkiksi 10 minuutin liikuntasuorituksella. Tarkastele kuinka päivittäiset teot ovat suhteessa asettamiisi tavoitteisiin. Kirjaamalla suoritukset pystyt seuraamaan kehitystäsi, ylläpidät motivaatiotasi ja etenet kohti suurempia tavoitteita. Ole riittävän joustava liikuntaharrastuksesi kanssa. Jos muutamat liikuntakerrat jäävät väliin, se ei kaada kokonaisuutta. Elämä on luovimista. 


Muista, että uuden tavan omaksuminen vie aikaa. Jokaisella meillä on joskus haasteita motivaation löytämisessä ja ylläpitämisessä. Jokainen meistä on myös joskus ollut vasta-alkaja. Ympäröi itsesi ihmisillä, jotka tukevat liikkumistasi. Tällaisia henkilöitä voivat olla oma valmentaja, perheenjäsen tai ystävä. Muista, että liikuntamotivaation etsiminen, löytäminen ja ylläpitäminen vaativat aikaa ja energiaa.  Pidä hauskaa ja löydä itsellesi oma laji, mistä pidät. Palkitse itsesi jatkuvasti kannustavalla puheella ja säilytä sitä kautta positiivinen asenne. Pysy lujana. Jaksa yrittää. Yhä uudestaan. Ikinä ei ole liian myöhäistä voida hyvin. 


Tsemppiä!

Saara ja Jenna  

 

Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat voida paremmin.

Olemme täällä sinua varten! 💗

Personal trainer Jenna Lempinen, jenna.lempinen@beautycenteroulu.com

Fysioterapeutti Tanja Mikkonen, tanja.mikkonen@beautycenteroulu.com

Fysioterapeutti Saara Cajan, saara.cajan@beautycenteroulu.com

Personal trainer Anu Rautio-Sainio, anu.rautio-sainio@beautycenteroulu.com

Personal trainer Iida Niittykoski, iida.niittykoski@beautycenteroulu.com

Personal trainer Henriikka Könönen, henriikka.kononen@beautycenteroulu.com

Personal trainer Anne Merihaara, anne.merihaara@beautycenteroulu.com


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kahdeksan vinkkiä kuinka taltutat hiljaisen tulehduksen

                                   Kahdeksan vinkkiä kuinka taltutat hiljaisen tulehduksen   Hiljainen tulehdus eli matala-asteinen tulehdus voi olla hankala havaita, sillä se voi olla vuosia oireeton . Hiljainen tulehdus ei ole sairaus, mutta pitkään jatkunut tulehdustila lisää riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin sekä kakkostyypin diabetekseen. Sillä voi olla myös yhteyttä Alzheimerin taudin syntyyn.  Hiljaisen tulehduksen näkyviä merkkejä ovat esimerkiksi jatkuvat infektiot, jatkuva väsymys ja masennus. Tulehdus voi myös ilmetä erilaisina kiputiloina, joihin ei löydy selkeää syytä. Lisäksi kehossa voi olla epämääräinen tai epämiellyttävä olotila. Elintavoillamme voimme vaikuttaa tähänkin asiaan. Tässä sinulle kahdeksan vinkkiä kuinka voit hillitä hiljaista tulehdusta:   1. Pidä huoli suolistosi kunnosta lisäämällä tulehdusta poistavia ruokia. Tälläisiä ovat esimerkiksi inkivääri, valkosipuli, yrtit, rasvainen kala tai omega-3, oliiviöljy. Pidä verensokeri tasaisena naut

Mitä saat Beauty Centeriltä?

 Mitä saat Beauty Centeriltä? Beauty Center on vastaus oululaisten naisten liikkumistarpeelle. Naisten oma liikuntakeskus on matalan kynnyksen hyvinvointikeidas, jossa jokainen treenaaja voi olla oma itsensä ja nauttia kuntoilusta. Sinun ei tarvitse laihduttaa tai kasvattaa lihasta ennen kuin uskallat tulla meille, sillä saat henkilökohtaista ohjausta päästäksesi miellyttävästi alkuun. Centerillä et liiku kaikuvassa hallissa vaan kodikkaassa ympäristössä, josta löytyvät kuntosalin lisäksi kaksi ryhmäliikuntatilaa, tilavat ja lämpimät pukuhuoneet, saunalla varustettu suihkutila ja infrapunasauna. Kun haluat seurata edistymistäsi, käytössäsi on Fit3D-skanneri, joka analysoi muun muassa ryhtiäsi. Skannerista saat kolmiulotteisen kuvan vartalostasi ja pystyt seuraamaan kropassasi tapahtuvia muutoksia. Treenin jälkeen nautit palautusjuoman tai kupposen kuumaa kahvipisteessämme ennen kuin jatkat virkistyneenä päivääsi. Beauty Center liikuttaa kaikenlaisia, tavallisia naisia nuoresta varttune